MARKALAŞMA ÇALIŞMALARI


 

Şirketiniz veya işiniz ne kadar küçük olursa olsun, şirketinizin kurumsal kimliği veya markası, müşterilerin sizin iş yapış şekliniz hakkındaki fikirlerini oluşturmaktadır. Gazetede ilanınızı gördüklerinde, ellerine size ait bir broşür veya tanıtım kitapçığı geçtiğinde veya internet sitenizi gezdiklerinde sizin hakkınızda bir yargı sahibi olmaya başlarlar.


Bu buluşmaların hemen hemen hiçbirinde tüketicilerin yanında bulunamayacağınızdan, doğru mesajı alıp almadıkları konusunda hiçbir zaman emin olamazsınız. Bu yüzden, markanızın ve markanız aracılığıyla verdiğiniz mesajların ince elenip sık dokunarak oluşturulması çok büyük önem taşımaktadır.


Kurumsal imaj oluşturmak veya marka algısı geliştirmek her zaman karmaşık ve zor bir süreç olmak zorunda değildir. Birkaç önemli noktaya dikkat edilmesi, arzu edilen sonuçlara ulaşmanızda çok etkili olacaktır:


  • Marka algınız, basit, kolay anlaşılabilir ve tutarlı olmalıdır. Yaptığınız he işte, her faaliyette, müşteri ile her buluşmanızda ve bizzat markanın sahibi olan kişilerin özel hayatlarında yansıtılarak tutarlı ve devamlı olabilmelidir.
  • Markanız, mutlaka müşterilerine, her zaman yerine getireceği bir “vaad” sunmak zorundadır. Marka vaadi, müşteri ile her temasınızda yerine getirilme mecburiyeti olan ve aslında iş yapış şeklinizin kamuya ifşa edilmiş halidir.

 

Hiç aklınızdan çıkarmamanız gereken en önemli noktalardan biri de, marka imajı sadece yenilenmiş bir logo veya amblem demek değildir. Hatta çoğu zaman marka algısı değiştirmek için logo veya amblem değişimi gerekmez.


MFG danışmanlık, size markalaşma çalışmanızda öncülük ederek, yaratmak istediğiniz algıyı en doğru ve en etkili şekilde tüketicilere ulaştırmanın yollarını uygulamanızda yardımcı olmayı taahhüt etmektedir. Tüketicilerin markanızı tercih sebeplerini yaratmayı ve bunu algılatmayı hedefliyoruz.


Tüm çalışanlarınızın katılımı ile şirketinizin marka vaadini belirliyor, bu vaadi tüketicilerin algılayacağı şekle dönüştürüyor ve algının sürekli olması için çaba harcıyoruz.


Ayrıca şirket içinde vaadinizin nasıl uygulandığı, ne kadar benimsendiği ve uygulamada çıkan terslikleri kontrol ediyor, denetliyor ve size raporluyoruz.