REKABET ANALİZİ VE KONUMLANDIRMA


Günümüz iş şartlarında, tüm şirketlerin, markaların ve hatta her bir ürünün çeşitli niteliklerde rakipleri bulunmaktadır. Rekabet en büyük getirisi olan kalitenin yanında ne yazık ki aynı zamanda karlılığın da azalmasına yol açmaktadır.


Gerek ürünün/hizmetin kalitesi, gerek ürünün veya markanın müşteri tarafındaki algısı ve gerekse de pazar dinamikleri, iş sonuçlarının başarısında en önemli etken olmaktadır. Ancak rekabet şartları çoğu zaman planlandığı gibi sonuçlara ulaşılmasını engellemektedir. Bu nedenle, rekabetteki gelişmeleri yakından takip etmek, şirketinizi bir adım öne çıkartacaktır.


Rakiplerin tamamını aynı konsantrasyon ve aynı detayda takip etmek, hem zor hem zaman alıcı ve hem de yanıltıcı olabilecektir. Bu sebeple, tüm rakipleriniz içinde kendi ürün/hizmetlerinizle en çok uyum gösteren, kendinize hedef aldığınız ve benzer bulduğunuz birkaç rakibi düzenli ve detaylı takip etmek, sizin için yeterli olacaktır.


Bu noktada, deneyimli ve uzman ekibimiz, şirketinizin içinde bulunduğu sektörü mercek altına alarak, gerçek rakiplerinizi belirler. Sizin şirketinizin iş sonucu hedeflerini direkt etkileyen rakiplerinizin tüm kampanya, etkinlik ve strateji değişimleri, ekibimiz tarafından takip edilerek, ortaya çıkacak fırsatlar ve tehditler günü gününe tarafınıza raporlanır.


Örneğin, rakiplerinizin pazarda uygulamaya başladığı yeni bir kampanya veya yeni bir fiyatlandırmadan haberiniz olacağından, bu değişime derhal reaksiyon vermenizi temin edebiliriz. Yoğun rekabetin yaşandığı pazarda, pro-aktif davranışlar, hızlı reaksiyonlar her zaman rakiplerinizin önüne geçmenize fayda sağlar. Ayrıca, ürünlerinizin belirlediğimiz rakiplerine göre avantaj ve dezavantajlarını, tüm bayilik teşkilatınıza ve/veya dağıtım kanallarınıza ileterek, onların da sıcak satışta kullanacakları bir araç yaratabiliriz. Bu sayede tüm satış teşkilatı aynı “özgün satış noktaları”nı kullanacağından, marka standardı da sağlanır.